Working at the Institut de la statistique du Québec means contributing to the production, analysis and dissemination of official, objective and quality statistical information about Québec. It also means working in a very dynamic work environment on a variety of projects where the development and sharing of expertise are put forward.
Do the values and vision of the Institut resonate with you? Apply for the available jobs now!
Job openings (in French only)
Chargée ou chargé de projets – pratiques culturelles et transition numérique (PDF)
Direction de l’Observatoire de la culture et des communications du Québec
Statut de l'emploi : régulier
Date limite : 7 décembre 2023
Agente ou agent de recherche en enquêtes et statistiques sociales (PDF)
Direction des enquêtes et des indicateurs sociaux (DEIS)
Statut de l'emploi : occasionnel
Date limite : 30 novembre 2023
Agente ou agent de recherche en enquêtes et statistiques sociales (PDF)
Direction des enquêtes et des indicateurs sociaux (DEIS)
Statut de l'emploi : occasionnel
Date limite : 30 novembre 2023
Technicienne ou technicien en administration (PDF)
Secteur de la méthodologie, de la démographie et de l’accès aux données
Statut de l'emploi : régulier
Date limite : 29 novembre 2023
Technicienne principale ou technicien principal en gestion de la main-d’œuvre (PDF)
Direction des technologies de l’information
Statut de l'emploi : régulier
Date limite : 29 novembre 2023
Adjointe administrative ou adjoint administratif (PDF)
Directrices de la direction des enquêtes longitudinale
Statut de l'emploi : occasionnel
Date limite : 28 novembre 2023
Emplois étudiants et stages (in French only)
Une étudiante ou un étudiant en gestion de projets (PDF)
Secrétariat général et Affaires juridiques
Statut de l'emploi : Étudiant
Date limite : 7 décembre 2023
Une ou un stagiaire - analyse de statistiques sociales (PDF)
Direction des enquêtes et des indicateurs sociaux
Statut de l'emploi : Stagiaire
Date limite : 29 novembre 2023
Why join us?
- Have a real influence on Québec society by participating in the production of statistical information that supports decision-making and helps advance knowledge in key areas;
- Tackle a variety of exciting intellectual challenges;
- Become part of a dynamic, passionate team that values rigour, objectivity and innovation; and
- Work in a friendly, accessible and constantly-evolving environment.
Work schedule
- Standard 35-hour work week.
- Flexible work arrangements: compressed work week with reduced hours or accumulation of compensatory leave.
- Variable hours: flexible work schedule with mandatory hours of presence and services to be provided.
Vacation and leave
- Four weeks of vacation from the first year.
- Group insurance plan with health insurance and complementary plans.
- Leave for family events: marriage, death, moving, etc.
Personal development
- Tuition fee reimbursement and study leave.
- Recognition of education completed while employed.
- Continuing education.
- Internal mobility: vacancies are first offered to Institut employees.
Health and wellness
- Physical activity expense reimbursement program.
- Employee assistance program.
How to apply
Hiring process in the public service
- Create a profile on the Portail Carrières
- Submit an application
- Pass the examinations
- Participate in a job interview
- Accept a job
For more information or to register for a hiring process, visit the Portail Carrières.